آرشیو دی ماه 1400

موسسه اعزام دانشجو به كشورهاي خارجه با كمترين هزينه

موسسه اعزام دانشجو

۸ بازديد ۰ نظر

اين روزها موسسات و شركت هاي زيادي نسبت به اعزام دانشجويان به دانشگا هاي بين المللي براي مهاجرت تحصيلي اقدام مي نمايند. در موسسات مختلف تيم هايي از مشاوران و كارشناسان حقوقي مهاجرت گردهم مي آيند تا بهترين و كوتاه ترين راه براي مهاجرت يك نفر را به او نشان دهد و براي او هموار كنند. پس نقش بسيار مهم اين موسسات غير قابل انكار است و بر كسي پوشيده نيست.

مشاوره مهاجرت تحصيلي در روند اعزام دانشجويان به دانشگاه هاي بين المللي بسيار موثر است چراكه با توجه به هزينه هاي هاي تحصيل در كشور مقصد و علايق خود فرد نوع مشاوره در تصميم نهايي دانشجويان و به تبع آن در آينده آنها بسيار تاثير گذار خواهد بود. بنابراين بايد در انتخاب موسسه اعزام دانشجو مي بايست دقت بسياري نمود.

با بررسي موارد مهم در اعزام دانشجو به مواردي از جمله انتخاب مقطع ادامه تحصيل با توجه به چشمانداز شغلي، كشور مقصد، آشنايي كامل با شرايط و ضوابط كشور و دانشگاهي كه قصد ادامه تحصيل در آن را داريد و آشنايي با فرهنگ مردم آن كشور ميرسيم كه فرد بايد به آنها توجه داشته باشيد و در دريافت توصيه نامه يا برنامه يا پذيرش دانشگاه مد نظر از مشاورين موسسه مهاجرت تحصيلي كمك گرفته و در گرفتن مدرك آيلتس خود جديت به خرج دهيد چراكه يكي از شرايط اپلاي كه مهم نيز مي باشد همين موضوع است.

اگر متقاضي تحصيل برنامه‌اي هستيد كه به زبان انگليسي در خارج از كشور تدريس مي‌شود، بايد اسناد خود را به انگليسي ترجمه كنيد. توجه داشته باشيد كه ترجمه‌ها بايد توسط يك مقام ذيصلاح تأييد شود.

برخي از كشورها مانند هند و دانشگاه‌هايي مانند دانشكده‌هاي پزشكي امتحانات ورودي دارند كه دانش شما در مورد علوم طبيعي و مهارت‌هاي مربوط به موضوعاتي مانند زبان يا رياضيات را آزمايش مي‌كنند. تاريخ و محل برگزاري امتحان را بررسي كنيد زيرا اين آزمون معمولاً يك يا دو ماه قبل از روز افتتاح مدرسه انجام مي‌شود. بايد از قبل در آزمون ثبت‌نام كنيد و در صورت لزوم، برنامه‌اي را براي سفر خود به خارج از كشور تهيه كنيد.

بايد در نظر بگيريد كه درخواست دانشگاه خارج از كشور هزينه‌هاي مربوط به آزمون ورودي، ترجمه اسناد، رزرو آزمون زبان انگليسي، شهريه و هزينه درخواست ويزا را در بر خواهد داشت.

مزاياي زندگي در انگلستان

۷ بازديد ۰ نظر

 

1- هزينه‌هاي زندگي

زندگي در بسياري از شهرهاي كوچك و روستاهاي انگلستان اقتصادي و مقرون‌به‌صرفه است با اين حال هزينه‌ها در شهرهاي بزرگي مثل لندن سر به فلك مي‌كشد. بسياري از مهاجراني كه توان تأمين هزينه‌هاي بالاي زندگي در لندن را ندارند به شهرهاي اطراف پناه مي‌برند و همين مورد باعث افزايش سرسام‌آور قيمت‌ها در اين شهرها شده است.

در اين صورت مهاجرت به انگليس فكر خوبي نيست، بنابراين اگر براي زندگي شهرهاي كوچك‌تر يا حتي روستاها را انتخاب كنيد، مي‌توانيد در هزينه‌ها به صورت مؤثري صرفه‌جويي كنيد.

 

2- برگزيت و خروج از اتحاديه اروپا

در حال حاضر با خروج انگلستان از اتحاديه اروپا، سردرگمي‌ها و عدم قطعيت‌هاي بسياري وجود دارد؛ بنابراين بهتر است پيش از مهاجرت اين مورد را براي تصميم‌گيري در نظر بگيريد.

 

3- آب و هوا

آب و هواي لندن در 90 درصد روزهاي سال باراني و ابري است؛ پس اگر عاشق نور خورشيد هستيد و در هواي ابري افسرده مي‌شويد، زندگي در انگلستان گزينه مناسبي براي شما نيست.

البته شهرهاي جنوبي انگلستان نسب به شهرهاي شمالي روزهاي آفتابي بيش‌تري دارند اما آب و هوا كاملاً متغير است.

 

4- ترافيك

براي رانندگي در انگلستان بايد مدت‌زمان زيادي را در ترافيك بگذرانيد. بعضي از دلايل اين ترافيك وحشتناك به شرح زير است:

  • انگلستان كشور كوچكي است
  • جمعيت زيادي دارد
  • خودروهاي زيادي در اين كشور وجود دارد
  • بيش‌تر جاده‌ها باريك و قديمي است

البته با گسترش خطوط حمل‌ونقل عمومي در نقاط مختلف كشور اين مشكل براي بسياري از شهروندان حل‌شده است.

 

5- لهجه‌هاي متفاوت

همان‌طور كه پيش‌تر اشاره كرديم؛ يكي از مزاياي زندگي و تحصيل در انگلستان، زبان انگليسي و يادگيري ساده آن نسبت به بسياري از زبان‌هاي دنيا است. با اين وجود يادگيري لهجۀ بريتانيايي نسبت به لهجۀ آمريكايي دشوارتر است. از سوي ديگر در انگلستان تقريباً در هر 20 مايل لهجه‌ها تغيير مي‌كنند و اين مورد براي تازه‌واردها گيج‌كننده است.

البته نگران اين موضوع نباشيد چون با صرف زمان مي‌توانيد به لهجه و فرهنگ نقاط مختلف خو بگيريد.

اقامت در كشور انگلستان

۶ بازديد ۰ نظر

كشور انگلستان كه در شمال غربي اروپا واقع شده است، جزاير بسيار معروفي دارد و آرزوي هر فردي در اقصي نقاط جهان است كه براي مدتي در اين سرزمين زندگي كند. مساحت اين كشور بيشتر از 242 هزار كيلومتر مربع است و جمعيتي بالغ بر 66 ميليون نفر دارد. دين اكثر مردم اين كشور مسيحي است و به دليل اين كه زبان رسمي اين كشور انگليسي مي باشد، افراد زيادي براي مهاجرت تحصيلي اين كشور را انتخاب مي كنند. به همين دليل هر روزه سرمايه هاي كلاني وارد كشور انگلستان مي شود. بسياري از دانشجويان بين المللي براي مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان خود را آماده و تلاش مي كنند تا در اين عرصه موفق شوند و بدين طريق گامي به سوي آرزوهاي خود بردارند. كيفيت آموزش دانشگاه ها و كالج هاي اين كشور در بالاترين سطح جهاني جاي دارد و در صورت تمكن مالي مي توان كودكان خود را براي دوره هاي ابتدايي نيز به اين كشور فرستاد. در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري نيز اين امكان وجود دارد. در ادامه با مراحل اخذ ويزاي دانشجويي و مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان آشنا خواهيد شد.

مدارك لازم براي اخذ ويزاي دانشجويي انگلستان

ويزاي تحصيلي براي هر كشور يك نام مخصوص دارد كه نام ويزاي تحصيل انگلستان (TIER4) است و براي اخذ آن قبل از مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان بايد مداركي را فراهم كرد كه از جملۀ آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

•    اصل و كپي پاسپورت امضا شده كه حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

•    دو عدد عكس پاسپورتي

•    مدارك مربوط به وضعيت تأهل

•    مدارك مربوط به شغل (در صورت وجود)

•    اصل و كپي مدرك زبان انگليسي (IELTS)

فرم ويزاي آنلاين، فرم اطلاعات شخصي، برگۀ تأييديۀ رزرو قبلي از ديگر مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاست.

كسب امتياز 50 از (CAS LETTER) در كنار امتياز 10 براي تمكن مالي براي افراد زير 17 سال و 6 ماه، از مهم ترين ملاك هاي اخذ ويزاست. لازم به ذكر است براي افراد بالاي 17 سال و 6 ماه بايد 10 امتياز ديگر به عنوان نمرۀ زبان آيلتس كسب شود و با مجموع نمرۀ 70 به حد نصاب مورد قبول برسند. كسب امتياز 10 براي تمكن مالي بدين گونه ممكن مي شود كه بايد هزينۀ 9 ماه زندگي و شهريۀ دانشگاه به مدت يك ماه در حساب تعريف شدۀ فرد باقي بماند تا امتياز به شخص داده شود و خود را آمادۀ مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان نمايد.

همان طور كه مي دانيد در تمام مقاطع تحصيلي مي توان اقدام به اخذ اين ويزا كرد. در مقطع كارشناسي نمرات كمتر نسبت به مقاطع ديگر نيز قابل پذيرش است. افرادي كه براي دورۀ كارشناسي ارشد اقدام مي كنند به مدت يك سال در انگلستان تحصيل خواهند كرد. در دورۀ دكتري هزينه و نمره هاي بيشتري نسبت به ساير مقاطع نياز است. با اين حال از مزاياي دورۀ كارشناسي ارشد و دكتري مي توان به امكان داشتن فرد همراه اشاره كرد كه در دوران ليسانس در كشور انگلستان اين امكان وجود ندارد.

مهاجرت تحصيلي به آمريكا

۸ بازديد ۰ نظر

از آنجايي كه تحصيل در آمريكا امكان تحصيل در برترين دانشگاه هاي جهان با بهترين امكانات را به شما ميدهد در نتيجه افراد زيادي سالانه درصدد مهاجرت از طريق اخذ ويزاي تحصيلي به آمريكه برمي آيند. ادامه تحصيل در آمريكا از طريق پذيرش در مدارس، كالج ها ودانشگاه هاي اين كشور و اخذ ويزاي تحصيلي امكان پذيراست.

براي ادامه تحصيل در اين كشور مي  بايست مداركي را ارائه دهيد كه مهمترين آنها مدارك مربوطبه سطح سواد و سطح زبان انگليسي است. اگر شما در تحصيلات قبلي خود (ديپلم متوسطه يا كارشناسي يا ...) نمرات قابل قبول و خوبي كسب كرده باشيد كه با حداقل معدل نمره (GPA ) هم خواني داشته باشد كه معمولا نحوه محاسبه آن در كشورهاي مختلف متفاوت است، همچنين داشتن يكي از مدارك زبان تافل، كاپلان، آيلتس، پيرسون يا دولينگو براي اخذ ويزاي تحصيلي آمريكا ضروري مي باشد.

مرسوم ترين و پرطرفدارترين ويزاي تحصيلي در آمريكا ويزاي F1  است كه به متقاضيان تحصيل در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري داده ميشود. مدت زماني كه ميتوانيد با اين ويزا در آمريكا بمانيد تا 60 روز پس از پايان دوره تحصيلي است.

مساله مهم ديگر كه تاثير بسيار زيادي در تصميم براي مهاجرت تحصيلي دارد هزينه هاي مهاجرت اسست كه در ادامه به اختصار به هزينه تحصيل در آمريكا ميپردازيم.

با يك حساب سر انگشتي در ميابيم كه ادامه تحصيل در آمريكا بسته به مقطع و رشته تحصيلي چيزي بين 5000$ تا 50000$ در سال بايد هزينه كنيم. اگرچه تحصيل در برخي ديگر از دانشگاه هاي آمريكا كه گران تر مي باشند تا 80000$ دلار نيز هزينه در بر خواهد داشت و همچنين تحصيل در دانشگاه هاي معتبر دولتي ميتواند به اندازه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي هزينه بر باشد. دانشجويان در آمريكا اجازه كار تمام وقت ندارند به اين ترتيب شرايط تحصيل در آمريكا براي دانشجويان كمي دشوار است و دانشجويان براي اداره امورات مالي خود نياز به مديريت دارند.

روش هاي اخذ اقامت هلند

۶ بازديد ۰ نظر

از طرق مختلف مي‌توان اخذ اقامت هلند را دريافت كرد، هر كدام از اين روش‌ها داراي قوانين خاصي هستند كه رعايت آن‌ها جزء اصول اصلي اخذ اقامت اين كشور محسوب مي‌شود. در دانشگاه‌ هاي هلند رشته‌هاي مختلفي چون پزشكي، دندانپزشكي، فني و مهندسي، مديريت و تجارت، رشته‌هاي معماري و علوم كامپيوتر براي دانشجويان بين المللي به زبان انگليسي ارائه مي‌شود و دانشجو مي‌تواند رشتۀ تحصيلي مورد نظر خود را از ميان اين دانشگاه‌ها انتخاب نمايد. از جمله مهم‌ترين شيوه‌هاي مهاجرت به هلند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

1- اخذ اقامت هلند از طريق كار

اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد كه شنيدن بازار كار عالي در هلند شما را به وجد آورده است و قصد دريافت اقامت هلند و ويزاي اين كشور از طريق كار را دارند، بايد از شرايط و مراحل آن مطلع باشيد. كشور هلند به متقاضيان خود انواع مختلف ويزا را ارائه مي‌دهد. در ادامه به معرفي سه دسته از ويزا كار مي‌پردازيم.

 

ويزا كار كوتاه مدت

اين ويزا 90 روز به متقاضي زمان ميدهد كه به كشور هلند بيايد و به كار مشغول شود. در حالت كلي مدت اعتبار اين ويزا 3 ماهه است ولي تا 6 ماه هم تمديد مي شود. در نظر داشته باشيد كه اين ويزا اكنون براي ايرانيان صادر نمي‌شود.

 

 ويزا (MVV ):

اين ويزا مخصوص كساني است كه تمايل دارند به افراد خانوادۀ خود ملحق شوند. با گرفتن اين ويزا فرد متقاضي اجازه دارد كه پس از اينكه وارد هلند شد، به ادارۀ كار مراجعه كند و به اخذ مجوز كار در اين كشور بپردازد. دقت داشته باشيد كه افرادي كه در شينگن و اتحاديۀ اروپا سكونت دارند، جهت وارد شدن به هلند احتياجي به اين ويزا ندارند.

 

ويزا كاري هلند (GVVA):

براي گرفتن اين مدل از ويزا فرد بايد از جانب كارفرماي مستقر در هلند (JOB OFFER) و يا همان نامۀ دعوت به همكاري و كار داشته باشد. با وجود اين شرايط فرد مجاز است تا براي گرفتن اين ويزا اقدام نمايد.

اين ويزا براي افراد اغلب 3 ساله صادر مي‌شود . لازم است بدانيد كه كساني كه شهروند استراليا هستند و يا در اتحاديۀ اروپا و شينگن هستند به اين ويزا احتياجي ندارند.

شرايط تحصيل در هلند

تحصيل در هلند يكي از راه‌هاي قانوني اخذ اقامت اين كشور مي‌باشد. براي اينكه بتوانيد ويزاي تحصيلي هلند را دريافت نماييد، بايد از يكي از دانشگاه‌هاي معتبر اين كشور پذيرش تحصيلي بگيريد و پذيرش خود را به همراه ديگر مداركتان به سفارت هلند تحويل دهيد و به راحتي اقدامات لازم را براي دريافت ويزاي خود انجام دهيد. مدارك مورد نياز براي درخواست ويزاي تحصيلي نيز به شرح زير مي‌باشد:

 

مدارك شناسايي

پاسپورت

رزومۀ تحصيلي

پرداخت هزينۀ ويزا

فرم درخواست ويزا

گواهي سلامت

تمكن مالي

مدرك آيلتس با نمرۀ 6

اقامت در كشور انگلستان

۶ بازديد ۰ نظر

كشور انگلستان كه در شمال غربي اروپا واقع شده است، جزاير بسيار معروفي دارد و آرزوي هر فردي در اقصي نقاط جهان است كه براي مدتي در اين سرزمين زندگي كند. مساحت اين كشور بيشتر از 242 هزار كيلومتر مربع است و جمعيتي بالغ بر 66 ميليون نفر دارد. دين اكثر مردم اين كشور مسيحي است و به دليل اين كه زبان رسمي اين كشور انگليسي مي باشد، افراد زيادي براي مهاجرت تحصيلي اين كشور را انتخاب مي كنند. به همين دليل هر روزه سرمايه هاي كلاني وارد كشور انگلستان مي شود. بسياري از دانشجويان بين المللي براي مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان خود را آماده و تلاش مي كنند تا در اين عرصه موفق شوند و بدين طريق گامي به سوي آرزوهاي خود بردارند. كيفيت آموزش دانشگاه ها و كالج هاي اين كشور در بالاترين سطح جهاني جاي دارد و در صورت تمكن مالي مي توان كودكان خود را براي دوره هاي ابتدايي نيز به اين كشور فرستاد. در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري نيز اين امكان وجود دارد. در ادامه با مراحل اخذ ويزاي دانشجويي و مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان آشنا خواهيد شد.

مدارك لازم براي اخذ ويزاي دانشجويي انگلستان

ويزاي تحصيلي براي هر كشور يك نام مخصوص دارد كه نام ويزاي تحصيل انگلستان (TIER4) است و براي اخذ آن قبل از مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان بايد مداركي را فراهم كرد كه از جملۀ آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

•    اصل و كپي پاسپورت امضا شده كه حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

•    دو عدد عكس پاسپورتي

•    مدارك مربوط به وضعيت تأهل

•    مدارك مربوط به شغل (در صورت وجود)

•    اصل و كپي مدرك زبان انگليسي (IELTS)

فرم ويزاي آنلاين، فرم اطلاعات شخصي، برگۀ تأييديۀ رزرو قبلي از ديگر مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاست.

كسب امتياز 50 از (CAS LETTER) در كنار امتياز 10 براي تمكن مالي براي افراد زير 17 سال و 6 ماه، از مهم ترين ملاك هاي اخذ ويزاست. لازم به ذكر است براي افراد بالاي 17 سال و 6 ماه بايد 10 امتياز ديگر به عنوان نمرۀ زبان آيلتس كسب شود و با مجموع نمرۀ 70 به حد نصاب مورد قبول برسند. كسب امتياز 10 براي تمكن مالي بدين گونه ممكن مي شود كه بايد هزينۀ 9 ماه زندگي و شهريۀ دانشگاه به مدت يك ماه در حساب تعريف شدۀ فرد باقي بماند تا امتياز به شخص داده شود و خود را آمادۀ مصاحبه ويزاي دانشجويي انگلستان نمايد.

همان طور كه مي دانيد در تمام مقاطع تحصيلي مي توان اقدام به اخذ اين ويزا كرد. در مقطع كارشناسي نمرات كمتر نسبت به مقاطع ديگر نيز قابل پذيرش است. افرادي كه براي دورۀ كارشناسي ارشد اقدام مي كنند به مدت يك سال در انگلستان تحصيل خواهند كرد. در دورۀ دكتري هزينه و نمره هاي بيشتري نسبت به ساير مقاطع نياز است. با اين حال از مزاياي دورۀ كارشناسي ارشد و دكتري مي توان به امكان داشتن فرد همراه اشاره كرد كه در دوران ليسانس در كشور انگلستان اين امكان وجود ندارد.

هزينه تحصيل در سوئد

۶ بازديد ۰ نظر

سوئد يكي از كشورهاي پيشرو در تكنولوژي و داراي سيستم آموزشي به روز دنيا با نظام آموزشي مطلوب و بهترين دانشگاه ها باعث شده است افراد زيادي براي اخذ ويزاي تحصيلي سوئد تشويق شوند. در اين كشور اكثر دوره ها به زبان انگليسي تدريس مي شوند و افراد مي توانند انتظار دوره هاي كوتاه همراه با امتحانات مكرر، مهارت هاي تحقيقاتي و تفكر، دريافت ويزاي شينگن به عنوان دانشجو و امكان سفر به كشورهاي عضو اين پيمان را داشته باشند و  وجود رفاه اجتماعي و امنيت اقتصادي بالا  شرايط مزيد بر علتي هستند تا ادامه تحصيل در سوئد براي دانشجويان جذاب شود.

 

اما در اين ميان مساله اي كه هر دانشجو حين تصميم گيري براي مقصد تحصيل بسيار مد نظر قرار ميدهد مساله ي هزينه تحصيل است.

 

تحصيل در سوئد تا قبل از سال ۲۰۱۱ براي دانشجويان خارجي‌ رايگان بود، اما پس از تغيير در قوانين، دانشجوياني كه مليتي خارج از اتحاديه اروپا دارند طبق قانون جديد ملزم به پرداخت شهريه تحصيلي‌ هستند. اين شهريه‌ ها مشمول دوره هاي زبان انگليسي و مقاطع ليسانس و فوق ليسانس مي‌باشد.

مقطع دكتري در دانشگاه هاي سوئد كماكان رايگان ميباشد و در برخي موارد حتي دانشجويان دكتري به ازاي كار تحقيقاتي‌ و يا تدريس حقوق دريافت مي كنند. همچنين  طول دوره دكتري از نظر اداره مهاجرت سابقه محسوب ميگردد و چنانچه طول دوره چهار سال باشد پس از اين مدت به دانشجو و خانواده اقامت دائم ميدهند.

 

 

شهريه دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در رشته‌هاي مختلف از 5 هزار تا 8000 يورو براي هر ترم متفاوت است.

تحصيل در رشته‌هايِ علوم انساني، حقوق و علوم اجتماعي معمولا 9700 يورو دَر سال هزينه دارد.

رشته‌هاي مهندسي با توجه به رشته و دانشگاه، هزينه‌اي حدود 15 هزار يورو در سال دارد.

هزينه تحصيل پزشكي در سوئد با توجه به تعداد واحدهاي عملي و آزمايشگاهي رشتۀ دانشجو، بين 4 هزار تا 18 هزار يورو در سال متغيير است.

هزينۀ دورۀ زبان در دانشگاه‌هاي كشور سوئد بين 4500 تا 4600 يورو است.

هزينه پذيرش معمولاً 100 يورو است و پرداخت آن براي تمام دانشجويان الزامي است.

ويزاي تحصيلي هلند

۵ بازديد ۰ نظر

هلند يكي از كشورهاي توسعه يافته و جزو ثروتمندترين كشورهاي دنيا در عين حال كشوري كوچك از نظر مساحتي در شمال غرب اروپا مي باشد و واحد پولي آن يورو مي باشد. ادامه تحصيل در هلند مزاياي زيادي دارد كه باعث ميشود بسياري از متقاضيان تحصيل در كشورهاي خارجي به تحصيل در دانشگاه هاي هلند ترغيب شوند.

ويزاي تحصيلي در مدارس:

تحصيل درهلند در مدارس از 5 سالگي تا 16 سالگي ادامه دارد. تحصيل در مدارس هلند به دو صورت امكان پذير است. اول با زبان هلندي و در مدارس دولتي و دوم با زبان انگليسي و در مدارس خصوصي اين كشور. دوره ابتدايي از 5 تا 12 و دبيرستان از 12 تا 16 سالگي است و بسته به نوع دبيرستان ممكن است اين دوره تا 17 الي 18 سالگي نيز به درازا بكشد.

ويزاي تحصيلي در مقطع كارشناسي:

براي تحصيل در اين مقطع دانشجو ميتواند در دانشگاه هاي بين المللي انگليسي زبان يا دانشگاه هاي دولتي هلندي زبان به ادامه تحصيل بپردازند. براي تحصيل در اين مقطع بايد ديپلم خود به همراه آيلتس 6 را در دست داشته باشيد. تحصيل در اين مقطع تقريبا بين 3 الي 4 سال مي باشد.

ويزاي تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد:

براي ادامه تحصيل در اين مقطع بايد مدرك كارشناسي و آيلتس 6.5 را داشته باشيد. تحصيل در اين مقطع بين 1 تا 2 سال طول ميكشد و دانشجو پس از اتمام دوره تحصيل به مدت يكسال براي كار ميتوانند  در اين كشور بمانند.

ويزاي تحصيلي در مقطع دكتري:

در اين مقطع شخص بايد مقالات معتبر ISI ارائه كند و استاد راهنما در اين كشور انتخاب كند و مدرك كارشناسي ارشد مرتبط  و آيلتس 7 داشته باشد. دانشجويان اين مقطع در هلند تقريبا هزينه اي براي تحصيل نمي پردازند چراكه حين تحصيل در دانشگاه به عنوان يكي از كارمندان آن دانشگاه نيز حساب ميشوند و بر اساس كار و تحقيق و فعاليتي كه دارند چيزي بين 1300 تا 2000 يورو دريافت ميكنند.

نكته ديگر هزينه تحصيل در هلند است كه به نسبت ساير كشورهاي پيشرفته بسيار مناسب است.

ويزاي تحصيلي آمريكا

۳ بازديد ۱ نظر

دانشجويان زيادي در دنيا آرزوي تحصيل  در ايالت متحده آمريكا را دارند و براي رسيدن به اين آرزو تلاش هاي بسياري ميكنند، از آنجايي كه تحصيل در آمريكا امكان تحصيل در برترين دانشگاه هاي جهان با بهترين امكانات را به شما ميدهد در نتيجه آينده شغلي درخشاني را نيز به واسه مدارك معتبر همين دانشگاه ها براي شما رقم ميزند.

مهاجرت تحصيلي به آمريكا از طريق پذيرش در مدارس، كالج ها ودانشگاه هاي اين كشور امكان پذيراست.

پذيرش در مدارس آمريكا كار آساني نيست مگر اينكه  متقاضي به همراه والدين خود اقامت اين كشور را اخذ كرده باشد. در اين صورت متقاضي ميتواند در مدارس دولتي اين كشور به تحصيل بپردازد.

پس از طي دوران ابتدايي و متوسطه متقاضي ميتواند در كالج ها يا يكي از دانشگاه هاي آمريكا به ادامه تحصيل بپردازد.

در نهايت براي تحصيل در اين كشور مي بايست يكي از طريق يكي از ويزاهاي زير قدام كرد:

 

  • ويزاي F1 : اين ويزا براي دوره هاي بيش از 6 ماه مي باشد و ميتوان گفت معروف ترين ويزاي دانشجويي آمريكا است كه متقضيان تحصيل در كالج ها و دانشگاه ها نسبت به اخذ آن ميبايست اقدام نمايند. همچنين اين افراد براي همسر و فرزندان زير 21 سال خود نيز ميتوانند نسبت به اخذ ويزاي (f2) اقدام نمايند. ويزاي B1 نيز مربوط به دوره هاي تحصيلي كوتاه مدت است.

 

  • ويزاي M1:شرايط اين ويزا شبيه ويزاي F1 مي باشد با اين تفاوت كه اين ويزا فقط شامل بري از رشته هاي فني و حرفه اي استو متقاضي ميتواند با اخذ ويزاي M2 همسر و فرزندان زير21 سال خود را نيز به همراه خود به كشور آمريكا ببرد.

 

 

  • ويزاي J1: اين ويزا كه به ويزاي فرصت مطالعاتي شهرت دارد براي افرادي است كه به قصد تحقيق يا تدريس در دانشگاه ها به آمريكا مهاجرت مي نمايند، فرد ميبايست تمكن مالي خود را اثبات كند و طبق قانون متقاضي تنها اجازه اقامت به مدت دو سال در اين كشور را داراست كه با اخذ ويزاي J2 ميتواند به همراه همسر و فرزندان زير 21 سال خود وارد اين كشور شود.

چگونه اپلاي كنيم

۴ بازديد ۰ نظر

يكي از بزرگ‌ترين تغييراتي كه ممكن است در زندگي فردي اتفاق بيفتد، تجربۀ زندگي در يك كشور جديد و اپلاي كردن است. افرادي كه چنين هدفي دارند بايد با شناخت و آگاهي كامل اين كار را انجام دهند. عوامل مختلفي مانند شيوۀ كسب درآمد، شيوۀ زندگي، روابط اجتماعي، آداب و رسوم، شرايط آب و هوايي و دوري از خانواده در زندگي فرد مهاجر تأثير زيادي دارد. پروسۀ اپلاي نسبتاً طولاني است و به تلاش زيادي نياز دارد. در ادامه نكاتي را در خصوص سؤال چگونه اپلاي كنيم بررسي خواهيم كرد.

اولين قدم در فرآيند چگونه اپلاي كنيم، انتخاب گزينه‌هاي مختلف براي مهاجرت تحصيلي است. هر فردي براي ادامۀ تحصيل در خارج از كشور خود هدف خاصي دارد. اين هدف تعيين كنندۀ نوع دانشگاه و كشور مقصد خواهد بود. افراد بايد به بيشتر از يك گزينه فكر كنند و حداقل سه دانشگاه را انتخاب كرده و براي پذيرش در آن‌ها تلاش كنند. اين دانشگاه‌ها مي‌توانند در شهرها و كشورهاي مختلف باشند. فرآيند اپلاي و پذيرش نسبتاً دشوار است و گاهي اوقات شما با نتيجۀ خوبي روبه‌رو نخواهيد شد.

مهم‌ترين نكته در زمينۀ چگونه اپلاي كنيم، اطلاع از شرايط اپلاي و بررسي مدارك لازم در خصوص دانشگاه مورد نظر است. متقاضيان اپلاي بايد قبل از ارسال درخواست پذيرش از مدارك و شرايط مورد نياز آگاهي كافي داشته باشند. برخي اوقات احتمال پذيرش فرد در يك دانشگاه بسيار پايين است. متقاضيان مهاجرت تحصيلي مي‌توانند در وب سايت رسمي دانشگاه مد نظر، تمام جزئيات و مدارك اپلاي را پيدا كنند. هر دانشگاهي معمولاً اطلاعات لازم در خصوص پذيرش تحصيلي متقاضيان بين‌المللي را درج كرده است. دانشجوياني كه به دنبال دريافت بورسيۀ تحصيلي هستند بايد از زمان ارسال مدارك آگاه بوده و در بازۀ زماني تعيين شده مدارك خود را ارسال كنند.

معمولاً روند اپلاي به صورت آنلاين و اينترنتي است. هنگام انجام اين كار بايد دقت كنيد كه تمام مراحل به طور كامل انجام شود. شما مي‌توانيد در يك ليست، ترتيب دانشگاه‌هاي مورد علاقه و مدارك لازم براي هر كدام از آن‌ها را يادداشت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مهاجرت و ويزاي تحصيلي مي‌توانيد با موسسۀ آرمان من تماس بگيريد.